Hvad er der blevet af de gode gamle nytårsfortsætter?

I "gamle dage"  - det vil sige for ca. 25-30 år siden, havde næsten alle et nytårsfortsæt. December måned blev nemlig brugt til at kigge lidt tilbage på det forgangne år, for at finde ud af hvad der burde korrigeres, laves om, slettes eller tilføjes, for at det nye år kunne blive endnu bedre både for én selv, for andre og måske også for ens pengepung.

Idag er denne gamle skik gået lidt i glemmebogen, men det var måske en ide alligevel at kigge lidt på de ting som kunne gøre livet lidt bedre og sundere.

Mange brugte nytåret til at stoppe med rygningen, måske hårdt presset af omgivelserne og økonomien. Idag er årsagen til rygestoppet som regel et hensyn til ens sundhed og velbefindende. Der er alt i alt sat mere fokus på sundheden  i de sidste årtier.

Så hvad kan man gøre hvis man gerne vil leve et sundere liv i det nye år ? Her er nogle få  forslag til dem der mangler lidt inspiration til et godt gammeldags nytårsfortsæt.

Stoppe rygningen:  BioResonans - NLP-terapi - Hypnose - tyggegummi - lytte til specielle anti-ryge cassettebånd - blive checket for candida albicans infektion - sørge for at få nok essentielle umættede fedtsyrer.

Drikke mindre alkohol i det nye år:  Psykoterapi - spise bio-chrom uden gær - blive checket for candida albicans infektion og andre svampeinfektioner samt lavt blodsukker - sørge for at få nok essentielle umættede fedtsyrer.

Spise sundere:  Stoppe med færdiglavet købemad - spise det grove brød - spise flere grøntsager og frugt (økologiske) - købe økologiske mælkeprodukter - ikke lave mad i microovnen - ikke bruge aluminiums gryder - huske den daglige vitamin/mineral kapsel.

Forbedre sundheden:  Husk ekstra C-vitamin, hvis du stadig ryger - gå til en behandler og få checket din vitamin/mineral balance - få renset ud i nyrer og lever to gange om året og få renset parasitterne ud af kroppen - få rettet op på din mave/tarmflora og få renset de følelsesmæssige problemer ud via terapi - få skiftet ammalganen i dine tænder ud med plastik.

Gå på slankekur:  Spis eller drik ikke slankemidler - men spis færre mættede fedtsyrer og flere flerumættede og enkeltumættede fedtsyrer der virker slankende (gå aldrig på slankekur hvor fedtstoffer fuldstændig ignoreres) - spis flere grøntsager og drik mere vand - få rettet op på blodsukkeret - få renset ud i lever og nyrer - få så meget motion som muligt. Se iøvrigt ovenfor.

Gøre flere gode gerninger:  Hjælpe din medmennesker uden at de skal spørge først - hjælpe de sultne og syge - vær hensynsfuld i trafikken - bruge hjertet mere end hjernen.

Godt nytårsfortsæt!

Om forfatteren

Helle J Hansen. Marketing Consultant, Coach i personlig/spirituel udvikling, Access Consciousness Facilitator www.lifestyleacacemy.dk