Crossfit træning og koordination

Koordinering i CrossFit

Koordinering, smidighed, balance og præcision er fire generelle fysiske færdigheder, som er forbedret gennem praksis, som resulterer i ændringer i nervesystemet. Fordel for uddannelse på disse områder er en øget evne til at kontrollere en krop. Muskel hukommelse, opnås gennem gentagelse af bevægelighed, er et fremherskende træk ved denne type uddannelse, som de krav om øget neuromuskulære kontrol bidrage til positive tilpasninger. "Ganske enkelt, at jo mere du stimulere dit nervesystem, jo bedre din hjerne er i stand til at kommunikere med dine muskler og led" (Gaines) at give mulighed for markante forbedringer på hvert af disse områder. Der er ingen alder, hvor disse færdigheder er overflødig. CrossFit forsøger at udvikle muskelkontrol tidligt i livet og dermed forberede vores børn til de udfordringer, de står over for i sport, spille og (eventuelt) arbejde.

Crossfit kan også være for børn

Den første af disse, koordinering, henviser til "evnen til at kombinere flere forskellige bevægelser mønstre i en ental adskiller bevægelighed" (Glassman). Den praktiske anvendelse af dette er uendelig. Fra vugge til grav, daglige liv er fyldt med opgaver, der kræver en konsolidering af en række fysiske flytninger til en enkeltstående handling. Vi taler ofte i form af vores børn bliver "begavet" med koordinering (eller ej). På trods af den gængse opfattelse, vi har fundet koordinering kan være uddannet i en individuel.

Vi tager alle muligheder for at forbedre koordineringen niveauer og øge tilliden til selv vores mest akavede børn. De gevinster, vi har set fra vores CrossFit er fænomenal. Gentagelse er vores største allierede med at forbedre koordineringen. For eksempel, en elevator flytte, og som udføres i X-antal REPS for X-antal sæt, naturligt begynder at udvikle en kompetence til at flytte. Normal praksis på handstands tog kroppen til at genkende og anvende den kraft, og muskel aktivering kræves til invertsukker sig selv og forblive på plads. Det samme kan siges for et ubegrænset antal fysiske krav, der bliver lettere at udføre med gentagelser. Kroppens kapacitet til at vedtage de fleste enhver bevægelse som "anden karakter" i sagens natur øger koordinering.

Et uvurderligt værktøj i jagten på en bedre samordning er gymnastik uddannelse. Her har vi støder på et hvilket som helst antal bevægelser at teste en persons evne til at "multi-opgave" på et fysisk plan. Tag for eksempel det push up. På én gang, et barn er forpligtet til at placere og balance på hænderne, stramme abdominale muskler, undgå en vinkelsliber eller ophæve den bageste udgang med henblik på at opretholde en fast programpunkt holdning, bøje på albuerne, lavere kroppen, undgå falder til gulvet, og derefter fluidly skubbe tilbage i opadgående holdning. En push up, flere overvejelser, og i sidste ende en markant stigning i koordinering. Disse mest grundlæggende bevægelser gå en lang vej mod forbedring og skabe en læreproces for de mere komplekse gymnastik færdigheder, der kræver og udvikler stadig større grad af koordination.

Om forfatteren

Der henvises til at læse mere om crossfit på bloggen Crossfit for Crossfittere, eller på Crossfit træning. To gode blogs, som stadig udvikler sig.