Guide til brugerdefineret mobilabonnement

Vi er vist alle enige om, at det kunne være rart at finde et mobilabonnement, som faktisk passede nøjagtigt til vores unikke behov. Og det er faktisk ganske få, som kan prale af at have dette. Telestyrelsen anbefaler således, at man som forbruger tjekker sit mobilabonnement hvert halve år for at se, om ens forbrug tilsvarer hvad man betaler for. Er der ikke kongruens mellem disse, rådes du til at skifte mobilabonnement.
Ydligere berettede telestyrelsen for ca. et år tilbage, at hele 90-95 % af alle danskere har det forkerte mobilabonnement i forhold til deres faktiske forbrug. Teleselskaberne tjener derfor styrtende på, at du som forbruger ikke har studeret telemarkedet tilstrækkeligt og konservativt fastholder dit nuværende abonement. 
 
Brugbar guide
Hvad man som forbruger mangler, er overskuelighed, og desuden har mange den opfattelse, at skifter de mobilabonnement, er de bundet en bestemt periode. Dette er dog ikke tilfældet ift. den danske lovgivning, hvorfor det er fuldstændig risikofrit at skifte. Der er dog flere elementer, som du skal være opmærksom på inden du skrifter. Det er en god ide for dig at analysere dit faktiske og ikke blot dit formodede forbrug.
Ved at være fuldstændig klar over dit forbrug, er du bedre i stand til at tjekke hvilke abonnementsløsninger, der faktisk også er bedst og billigst til netop dit unikke behov.
Der findes flere velegnede guides til at finde det billigste mobilabonnement, hvoraf en af disse er www.mp.dk. På disse sider kan du indtaste dine analyseresultater, hvorefter servicesiderne finder det billigste mobilabonnement baseret på dine indtastninger.
Hermed får du et brugerdefineret mobilabonnement, som tilsvarer dit forbrug. Du skal dog altid tjekke prisen på andre mobilabonnementer, så snart dit forbrugsmønster ændrer sig. Ved at gøre dette er du sikret markeds bedste pris!
En nem måde at spare penge på, er derfor at analysere sit telefonforbrug, og derefter tjekke om mobilabonnementet tilsvarer dette. 
God søgning!

Om forfatteren

Har interesse for mobiltelefoni, og fandt over denne nyhed på tv2´s hjemmeside. Det er skræmmende at teleindustrien tjener så meget på folks manglende viden. 
Jeg har derfor skrevet denne artikel, sådan andre forbrugere ligesom jeg selv kan tjekke, om de betaler for meget for deres mobilabonnement.